TÖBB MINT ISKOLA!
Bejelentkezés
?
BELÉPÉS

"Az, hogy a gyerekek mit tanulnak meg, nemcsak attól függ, hogy mit tanítanak nekik, hanem attól is, hogyan tanítják őket..."

2015. 03. 17. 13:21 | HÍREK

Míg a Pannonhalmi Béla Baptista Általános Iskolában március 12-én a Kőbányai Pedagógiai Napok rendezvénysorozatán belül az esemény fenti mottójához, szellemiségéhez illeszkedő bemutató órák zajlottak, addig kis közösségük remek hangulatú, gödöllői tanulmányi kiránduláson emlékezett meg a nemzeti ünnepről.

 

A nagy számban érkező látogatók a következő bemutató foglalkozásokba nyerhettek betekintést:

 

-       Alapozó terápia - idegrendszert fejlesztő mozgásterápia (Váradi Ildikó gyógypedagógus)

Az Alapozó terápia egy komplex, mozgásfejlesztésen alapuló idegrendszer-fejlesztő terápia, mely során a gyermekeknél mintegy újraindításra kerülnek az emberi fejlődéstani mozgássorozatok, még egyszer „belökve” az agy fejlődésbeli lehetőségét, és így a gyermeket a terápia során igen magas fokú mozgásügyességig juttatva el. A mozgáskoordináció fejlesztése, a harmonikus mozgás kialakítása, a rosszul szerveződött agyi struktúrák „újrahuzalozásával”, a tudatosan felépített terápiával az önkorrekció lehetősége nyílik meg.

 

Alkalmazhatósága széleskörűen bizonyított megkésett és/vagy hibás, akadályozott beszédfejlődésű gyermekeknél, diszlexiás, alaki diszgráfiás gyermekeknél, organikus eredetű hiperaktív, figyelemzavarral küzdő gyermekeknél; fejlődésben, érésben elmaradt óvodásoknál, enyhe fokú értelmi fogyatékos gyermekeknél és mozgásügyetlen gyermekeknek egyaránt.

 

-       Zeneterápia (Tóth-Ilkó Zsuzsanna zeneterapeuta)

A zeneterápia olyan módszer, amely a zenét, mint eszközt alkalmazza a személyiségfejlesztés, a korrekció, a gyógyítás, a rehabilitáció területén egyaránt. A zeneterápiát a terapeuta annak érdekében használja, hogy segítse az önismeretet, az önkifejezést, a kommunikációt és a tanulást, valamint, hogy terápiás hatást gyakoroljon a mentális és szociális területen.  A cél az, hogy katartikus élmény előidézésével, feldolgozásával lehetőséget teremtsen az egyén számára a fejlődés, a megújulás, az alkalmazkodás és a gyógyulás folyamatában.

 

-       Dyslexia, dysgraphia reedukáció (Váradi Ildikó gyógypedagógus)

Az olvasás, illetve írás területén - az értelmi képességei által elvárt szinthez képest - elmaradást mutató gyermekeknek adunk adekvát megsegítést.

 

-       Szenzoros integrációs terápia (Kürti Ágnes mozgásterapeuta)

A tapintás- és egyensúlyérzék ingerlésén keresztül juttatja el a gyereket egy magasabb idegrendszeri integrációs szintre. Ezek az érzékek már a korai magzati állapotban működni kezdenek. A terápia azon alapul, hogy az érzékletek legjobb összerendezője a mozgás. Fejleszti és pontosítja a nagymozgásokat, a finommotorikát, a szem-kéz koordinációt,  tudatosabbá teszi a tempó, a ritmus és az irányok kontrollját. Erősíti a testsémát és a testtudatot, fejlődés mutatkozik általa a gyermekeink téri orientációs képességében, ami alappillére a tanulási zavarok megsegítésének. Mindezek mellett pozitív irányba mozdítja a tanulóik szociális készségeit, szabálytudatát és figyelmét, ez által is erősítve önbizalmukat.

 

Köszönjük kollégáink kiemelkedő szakmai munkáját.

 

Tatai Erika

igazgató

Pannonhalmi Béla Baptista Általános Iskola

 

ESEMÉNYNAPTÁR
KÖVETKEZŐ ESEMÉNYEK

Megemlékezés az 1956-os eseményekről

19.
OKT.

1956-os forradalom és szabadságharc, valamint a köztársaság kikiáltásának emléknapja

19.
OKT.

Megemlékezés 1956.

19.
OKT.

Megemlékezés október 23-ról

19.
OKT.
ESEMÉNYNAPTÁR
Az alábbi naptárban tudja kiválasztani egy adott naphoz tartozó eseményt. A hónapok között a nyilak segítségével tud lépkedni.
ÖSSZES ESEMÉNY

INTÉZMÉNYEINK

ELÉRHETŐSÉGEK

BAPTISTA NEVELÉS - OKTATÁS

1065 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 57.

Telefon: +36 1 381 0537
Fax: +36 1 381 0536

E-mail: fenntarto kukac baptistaoktatas pont hu

Web: www.baptistaoktatas.hu

© 2013 BAPTISTA SZERETETSZOLGÁLAT
DESIGN és FEJLESZTÉS: RELATIVE