Az OH és az MCC együttműködésében négyszáz magyarországi gimnázium teljesítményét, elismertségét elemezték a szakemberek, így kialakult a száz legjobb, legeredményesebb gimnázium sorrendje.
A rangsor előkészítésében és módszertanának megalkotásában gyakorlógimnáziumi iskolaigazgatók is részt vettek. A módszertan hét objektív szempont alapján vizsgálta az intézményeket. Ezek az indikátorok azonos súllyal vették figyelembe a társadalmi elismertséget, a tanári munka és a tehetséggondozás eredményességét.
A rangsorban kizárólag olyan iskolák szerepelnek, amelyekről mind a hét szempontból volt elemezhető adat. A számítások alapjául szolgáló információk kizárólag az OH hiteles, egzakt, friss statisztikai adatbázisára épülnek, az adatok gyűjtése és rendszerezése minden tekintetben megfelel a tudományos mérési és metodikai elvárásoknak.
1. a gimnáziumi tanulók és iskoláik felsőoktatási felvételi eredményei;
2. a tizedik évfolyamos tanulók matematika- és szövegértés-kompetenciamérési eredményeinek átlaga;
3. a gimnáziumi tanulók összes közép- és emelt szintű érettségivizsga-eredményének átlaga;
4. a gimnáziumi emelt szintű érettségi vizsgák számának aránya;
5. a gimnáziumi felvételihez első helyen írt középiskolai központi eredmények;
6. a gimnáziumokba első helyen jelentkezők aránya;
7. a gimnáziumokban az OKTV-döntős tanulók száma.
Az első tíz legjobb intézmény:
- Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium (Budapest)
- ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium (Budapest)
- Lovassy László Gimnázium (Veszprém)
- Békásmegyeri Veres Péter Gimnázium (Budapest)
- Kőrösi Csoma Sándor Két Tanítási Nyelvű Baptista Gimnázium (Budapest)
- Budapest V. Kerületi Eötvös József Gimnázium (Budapest)
- ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium (Budapest)
- Berzsenyi Dániel Gimnázium (Budapest)
- Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium, Technikum és Szakképző Iskola (Budaörs)
- Szent István Gimnázium (Budapest)